چراباید

چرا باید فروش را یاد بگیریم؟

چرا باید در سال ۱۴۰۲ فروش رو با دوره بمب فروش یاد بگیریم؟

 

سلام دوستان خدا قوت.

محسن صدیقی هستم مربی فروش ، ام بی ای  و دیجیتال مارکتینگ

اینجام تا بهت بگم چجوری میتونی با دیدن دوره بمب فروش و یادگیری علم فروش ، بقا و پیشرفت خودت و کسب و کارت رو توی سال۱۴۰۲ تضمین کنی؟

بزار قبل از اینکه بریم ببینیم اصلا چرا باید فروش رو یاد بگیریم ، یه نکته خیلی مهم رو با هم بررسی کنیم:

هدف ما از یادگیری فروش چیه ؟ اینکه بتونیم ایده ها ، تجربه ها ،افکار ، نتایج و هر آن چیزی که داریم مخصوصا محصولاتمون رو به دیگران بفروشیم و هم خودمون به هدفمون یعنی کسب درآمد برسیم و هم اینکه نیاز افراد رو رفع کنیم و زندگیشون رو راحت تر کنیم.

اما بریم ببینیم که اصلا چرا باید فروش را یاد بگیریم؟

دوستان خودتون شرایط بازار، فروشگاه ها و کسب و کارها رو دارید میبینید سال ۱۴۰۱ خیلی ها به خاطر این وضعیتی که پیش آمد از جمله تورم و گرونی و این که بلد نبودن باید چه کار بکنند و نتونستن فروششون رو احیا کنن و محصولاتشون رو بفروشن متاسفانه ورشکسته شدن. از اون گذشته اکثر فروشنده هایی که داریم می‌بینیم اگر باهاشون صحبت کنیم و بپرسیم وضعیت بازار چجوریه میگن که کاسبی نیست، بازار خرابه، مشتری نیست ،پول نیست ولی از اون طرف میبینی یکسری از فروشنده ها هستند حتی با وجود اینکه محصولاتشون خیلی گرون تر از محصولات فروشنده های دیگست و قیمت خیلی بالایی داره روز به روز دارن بیشتر میفروشن و مشتریاشون بیشتر میشه و به دنبال اون درآمدشون هم بیشتر میشه و حتی کسب و کارشون رو هم دارن هر روز گسترش می‌دهند و به دنبالش دارن خونه عالی ماشین عالی و هر آن چیزی که می خواهند رو برای خودشون و خانوادشون میخرن.

عه! آقای صدیقی : این فروشندست اون یکی هم فروشندست این دوتا چه فرقی با هم دیگه دارن تازه به گفته شما محصول اون یکی هم گرون تره و قیمتش بیشتره.

بیا از نظر علمی با همدیگه بررسیش کنیم:

قبلا منظورم چند سال پیشه کلا یه مغازه مثلاً خواروبارفروشی بود وسط یه دونه شهر و هر کسی که توی اون شهر، خواروبار یا خشکبار میخواست باید میومد و از این فروشگاه می خرید در واقع این جوری بهت بگم این مغازه دار هرچی داشت رو می تونست بفروشه.چرا؟ چون فقط همین یه مغازه بود که این محصولو می فروخت .رقیب نداشت مشتری هاش هم کل شهر بودن محصولاتش هم نسبت به حجم مشتری هاش کم بود. بنابراین ایشون بود که انتخاب می‌کرد چه محصولاتی بیاره و هر محصولی را که دلش میخواست میاورد و مشتری ها هم مجبور بودند هر چی که اون داره رو بخرن و حق انتخاب خاصی نداشتند در واقع عرضه(فروشنده) محصول کم بود و تقاضا(مشتری) زیاد بود. توی این شرایط حق انتخاب با فروشندست.

اما حالا چی شده؟

الان توی هر شغل تا دلت بخواد دست زیاده یعنی به جای اینکه فروشنده انتخاب کنه چی بیاره و بفروشه، مشتری ها هستند که انتخاب می کنن از کدام فروشنده و از کدام برند یا کارخانه خرید بکنن در واقع عرضه(فروشنده) محصول خیلی بیشتر از تقاضای(مشتری) محصول شده. در نتیجه رقابت بین فروشنده ها زیاد شده .حالا اینجا برنده چه کسیه؟ کسی که فروش رو بلد باشه و بتونه نیاز مخاطب رو شناسایی کنه و دقیقا متناسب با همون نیاز محصول رو  به مشتری هاشون عرضه کنه و بفروشه اینجوریه که یکسری از فروشنده‌ها توی این بازار روز به روز دارن پولدار تر میشن و یک سری از فروشنده که اسما فروشنده هستند و فروش بلد نیستند دارن بی پول تر میشن. چرا؟ به خاطر اینکه هر فردی که میره پیش اون فروشنده ای که فروش بلده ازش خوشش میاد و بعد از اون به دیگران هم معرفیش میکنه.در نتیجه مشتری هاش دائما زیاد میشن و از طرفی درآمدش هم زیادتر میشه. دقیقا به همین خاطره که تو باید دوره بمب فروش رو نگاه کنی و تو کمترین زمان فروش رو یاد بگیری تا بتونی محصولاتت رو بفروشی و سرمایه ات هدر نره یا  راکد نمونه. ببین تو اگر فروش رو یاد بگیری حتی اگر سرمایه هم نداشته باشی میتونی با فروش محصولات دیگران و دریافت پورسانت خوب ،یه درآمد خیلی خوبی را برای خودت ایجاد کنی و بعد از اون فروشگاه یا کسب و کارت رو راه بندازی و افتتاح کنی. به همین خاطر دیدن دوره بمب فروش یکی از مهمترین کارهایی هست که باید حتماً امسال هر چه سریعتر انجامش بدی و فروش رو باهاش یاد بگیری. پس بدون فوت وقت فرآیند ثبت نامت رو تکمیل کن. منتظرت هستم

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *